lunes, 3 de diciembre de 2007

Varias noticias interesantes: CABALLERO REDUCE LA OPOSICIÓN AL PGOM A 'SÓLO DOS ÁMBITOS' Y SUBRAYA QUE 'ES UNA DECISIÓN FIRME' APROBARLO EL DÍA 20, ..

CABALLERO REDUCE LA OPOSICIÓN AL PGOM A 'SÓLO DOS ÁMBITOS' Y SUBRAYA QUE 'ES UNA DECISIÓN FIRME' APROBARLO EL DÍA 20


El alcalde de Vigo, Abel Caballero (PSdeG), consideró que 'sólo hay oposición' al Plan General de Ordenación Municipal (PGOM) de la ciudad 'desde dos ámbitos' --la federación de vecinos y los promotores-- y advirtió de que 'es una decisión firme' que el plan sea aprobado en pleno municipal el próximo 20 de diciembre.

En una entrevista en la Radio Galega recogida por Europa Press, Caballero destacó que cuando se refiere a esa fecha lo hace 'como alcalde y en nombre del gobierno', a pesar de que el teniente de alcalde, Santiago Domínguez (BNG), se mostró dispuesto a posponer la aprobación del PGOM para buscar un mayor consenso entre todos los implicados.

'El acuerdo de gobierno decía que tenemos que tener el PGOM aprobado antes del 31 de diciembre', enfatizó el regidor vigués, que insistió en que 'el conjunto del gobierno' está de acuerdo en que el plan se ratifique en pleno el 20 de diciembre, de tal forma que 'en enero será aprobado por la Xunta'.

Consultado por esta seguridad en recibir el visto bueno del Ejecutivo gallego, explicó que técnicos del ayuntamiento y de la Consellería de Política Territorial mantuvieron 'contactos' porque trabajan 'con seriedad' y destacó que respondieron a 72 de las 73 alegaciones que la Xunta había hecho a la anterior versión del plan.

En ese sentido, apuntó que se añadieron mejoras de financiación de infraestructuras y el porcentaje del 43 por ciento para viviendas protegidas. Así, concluyó que es un plan 'especialmente mejorado respecto al anterior' y subrayó que es 'adecuado a Vigo, legal y blindado contra ataques a su legalidad'. 'Satisface y cumple los requisitos de la Xunta', sentenció.

CRÍTICAS AL PLAN.

En cuanto a las críticas al PGOM, Caballero aseguró que sólo hay oposición 'desde dos ámbitos', el de la federación vecinal --'algunas personas concretas'-- y el de los promotores. En este último caso, consideró 'natural que se opongan' porque con la reserva para vivienda protegida 'no van a tener esas enormes plusvalías'.

En cambio, no estuvo tan de acuerdo con las críticas de la federación de vecinos y consideró que 'son las personas concretas de la federación vecinal las que deben explicar por qué se oponen'. Frente a ello, destacó que 63.000 viviendas protegidas son 'la garantía' de que el 80 por ciento de los vigueses podrán tener una vivienda 'sin pagar cifras escalofriantes'.

En ese sentido, aseguró que 'los miembros de las asociaciones de vecinos saben que el 43 por ciento de vivienda protegida es la garantía de que sus hijos van a tener vivienda a mitad de precio'. Además, señaló que con ese porcentaje de reserva Vigo se incorpora 'a las corrientes modernas de urbanismo', ya que en Madrid, Cataluña o País Vasco se reserva más de un 50 por ciento.

PROYECTOS PARA VIGO.

Por otra parte el alcalde olívico destacó que la ciudad debe 'liderar Galicia' y jugar 'un papel capitalino' en la eurorregión Galicia-Norte de Portugal, tras lo cual consideró que la 'cierta marginación' que sufrió Galicia 'diez o quince años atrás' tuvo 'mucho que ver con que Vigo no lideró este país'.

Para el futuro, el regidor aseguró que la ciudad estará unida por AVE con Ourense y Madrid en 2012 y con Oporto en 2013. Además, anunció que en enero comenzarán las obras del nuevo auditorio, 'un proyecto endiablado' que dejó el anterior Gobierno municipal del PP.

Asimismo, aseguró que 'nadie va a parar la nueva depuradora de Vigo' y garantizó que 'van a ser llevados a cabo' los proyectos que anunció cuando era presidente de la Autoridad Portuaria, con cuyo actual responsable, Jesús Paz, dijo tener buena relación. 'Hay gran sintonía entre ayuntamiento, puerto, zona franca, Xunta y Gobierno de España. Es un momento dulce de esta ciudad', sentenció.



ZAPATERO: «LOS ASESINOS SERÁN DETENIDOS Y CUMPLIRÁN RIGUROSAMENTE SUS PENAS»

Rajoy: «Derrotándolos recuperaremos los derechos de los ciudadanos»

ETA comete su primer asesinato desde que anunció, en junio, la ruptura de la tregua.

El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, compareció ayer en la Moncloa para «expresar el dolor y la condena más radical» del Ejecutivo ante el atentado de ETA. «Centenares de muertos y víctimas no les han llevado a comprender que jamás conseguirán nada que pretendan con la violencia», aseveró Zapatero, que hizo una llamada a la unidad de todos los españoles, porque «más que nunca hoy tienen que saber los terroristas que todos estamos unidos contra ellos». Además, y tras transmitir el «cariño, cercanía y solidaridad» de todos los ciudadanos a los familiares de los agentes, el presidente del Gobierno garantizó que los autores del «execrable crimen» serán «detenidos y puestos a disposición judicial, cumplirán rigurosamente sus penas y pagarán por el daño irreparable que han causado». «Este es su inevitable destino», sentenció.

En la comparecencia sin preguntas del presidente del Gobierno en el Palacio de la Moncloa estuvo presente el embajador francés en España, Bruno Delaye, que quiso mostrar así su solidaridad con los españoles tras el atentado cometido por ETA en Capbreton, cerca de Bayona, al sur de Francia.

Zapatero habló telefónicamente con la madre del guardia civil asesinado y con el padre del agente herido para transmitirles el pésame y el apoyo del Ejecutivo e informó al presidente del PP, Mariano Rajoy, quien transmitió al Gobierno todo el apoyo de su partido para derrotar a ETA. El líder del PP aseguró que ETA jamás va a ganar esa batalla: «Derrotaremos a ETA y recuperaremos los derechos de los ciudadanos».

Los Reyes y los Príncipes de Asturias enviaron un telegrama de pésame a la familia del fallecido y al director general de la Guardia Civil, Joan Mesquida, en el que expresan su «rechazo» a esta acción terrorista y su «respaldo» a las fuerzas de seguridad.

lManuel Chaves, presidente del PSOE: Esta acción es «estéril», porque «nadie nunca conseguirá nada con la violencia». «Nunca cejaremos de combatirlos y perseguirlos hasta su derrota definitiva». El PSOE suspendió un acto previsto para conmemorar el 25.º aniversario de la victoria socialista de 1982, al que iban a asistir Zapatero y el ex presidente Felipe González.

lGaspar Llamazares, coordinador general de IU: «La única lógica que acabará con el terrorismo es la de la democracia, no la de los excesos ni la de los atajos. Hay que dar respuestas políticas al terrorismo.

lJosep Antoni Durán i Lleida, portavoz de CiU,ofreció su «apoyo» al Gobierno, su solidaridad a las familias de las víctimas y a las fuerzas de seguridad y aseguró que «ETA un día acabará su vida criminal».

lÍñigo Urkullu, presidente del PNV en Vizcaya: «Que ETA empiece por su final y acabe con su pretensión de perpetuarse a sí misma por miedo a hacer caso a lo que le pide la inmensa mayoría de la sociedad vasca y de su propio entorno, para que termine con el ejercicio de la práctica de la violencia».

lPatxi López, líder del PSE-EE: «Unidad de los demócratas para rechazar sin fisuras la existencia de ETA y a todos aquellos que apoyan o intentan dar respaldo a sus actuaciones».

lMaría San Gil,presidenta del PP vasco: «Que ANV abandone los ayuntamientos porque no van a condenar el atentado».

lRafael Larreina, secretario de Organización de Eusko Alkartasuna: «Cada atentado es un nuevo obstáculo en el camino hacia la independencia. Las vulneraciones de derechos humanos nunca sirven para hacer avanzar a un pueblo hacia su libertad».

lMaiorga Ramírez, de Nafarroa Bai: «Absoluta condena y reprobación. Que ETA cese inmediatamente su actividad».

lJoseba Azkarraga,consejero vasco de Justicia: «El atentado es un salto cualitativo. Hasta ahora ETA ha tenido mucho cuidado de no atentar al otro lado de la frontera».



RICARDO VARELA ACUSA A NÚÑEZ FEIJOO DE FALTAR AO RESPECTO Á AUTONOMÍA MUNICIPAL COAS SÚAS “REBAIXAS FISCAIS” E DE SOLDOS DAS CORPORACIÓNS


A proposta de lexislación das retribucións debera partir do consenso das corporacións e a proposta da Fegamp, non de xeito unilateral

Santiago, 03 de dec. de 07. O secretario de Organización do PSdeG-PSOE, Ricardo Varela, afirmou hoxe, en referencia ás propostas anunciadas polo presidente do PPdeG, que “o anuncio relativo á lexislación das retribucións dos alcaldes feito por Núñez Feijoo pon de manifesto a falta de respecto do PP á autonomía municipal”.

Considera que toda proposta neste sentido debera partir do consenso das entidades locais e a proposta da Fegamp, non de xeito unilateral por un partido político.

En relación ao incremento dos soldos dos alcaldes nas cidades, Varela recorda a Núñez Feijoo que o maior exemplo de suba salarial nun concello segue a ser a alcaldesa popular de Sanxenxo, que tentou cobrar por riba do soldo establecido en calquera das cidades.

Este anuncio forma parte, para os socialistas, dunha “campaña de rebaixas, electoralista, frívola e carente de argumentos”. Durante a presente lexislatura o PP preguntou ao Goberno constantemente sobre a memoria económica sobre proxectos como a Lei de Dependencia, a Lei de Educación ou o Cheque Bebé. O Goberno contestou sempre, como un “síntoma de madurez democrático”. Por coherencia, engade, “hai que pedirlle o mesmo á oposición, e preguntarlle, polo tanto a Núñez Feijoo: ¿Con qué outros ingresos se substituirían os impostos perdidos?; ¿Qué gastos públicos se deixarían de facer, ou se cadra, se incorrería en déficit?”.

O secretario de Organización do PSdeG-PSOE lembra ademais que as medidas fiscais “chegan tarde, froito da improvisación do líder do PPdeG”, e a modificación das ordenanzas xa se tiña que ter feito antes do anuncio realizado por Núñez Feijoo hai uns días en Vigo.


EL PSOE SE DESPEGA Y SUPERA YA LA VENTAJA DE 2004


Los socialistas superan en 5,1 puntos al Partido Popular, con una tendencia electoral casi idéntica a la de las anteriores generales.

El PSOE se despega a falta de cien días para el 9-M. El camino hacia las generales marca una sostenida tendencia al alza de los socialistas que llega a 5,1 puntos de ventaja sobre el PP, según los datos del Publiscopio.

Una vez más, parece que las campañas le suelen ir mejor a los socialistas. La encuesta elaborada mensualmente para este periódico rompe el llamado empate técnico entre ambos partidos, con una diferencia para el PSOE que, incluso, supera los 4,9 puntos que obtuvo en las elecciones de 2004.

Hace un mes la ventaja para el PSOE era de 3,1 puntos, según este mismo estudio. El balance de los acontecimientos políticos que se han producido entre ambas encuestas parece favorecer globalmente a José Luis Rodríguez Zapatero que, además, mejora su valoración ciudadana.

Se contabilizan en ese balance hechos como la sentencia del 11-M y el conocimiento de la presencia en las candidaturas socialistas de Pedro Solbes.

También otros aparentemente negativos para el Gobierno de Zapatero como la crisis ferroviaria de Barcelona o supuestamente beneficiosos para el PP como la oferta de eximir del IRPF a mileuristas.

En el primer caso, es sorprendente que la tendencia electoral o intención de voto de los socialistas suba en Catalunya, sin que aparentemente le suponga coste alguno la crisis ferroviaria. Todos los partidos catalanes se han situado contra el Gobierno, pero aparentemente no le supone pérdida de votos.

Respecto a la oferta fiscal de Rajoy, es curioso también que el PP no lo rentabilice entre los que teóricamente saldrían beneficiados, los jóvenes mileuristas que no llegan a 16.000 euros de ingresos anuales. El dato que lo demuestra es que al PP va el 19% del apoyo de los nuevos votantes, mientras que al PSOE va el 35%.

Estrategia opuesta

La estimación o tendencia de voto al PSOE es del 42,5%, casi idéntico a su resultado de 2004. Desde septiembre, los socialistas han subido un punto y medio, siempre según los datos del Publiscopio.

A los socialistas el resultado les da el respiro de no sentirse afectados por los acontecimientos teóricamente adversos, les marca una tendencia positiva, pero les saca de la estrategia de la tensión movilizadora. Al PSOE le va mejor mantener la imagen del empate técnico que marcaba la última encuesta oficial del CIS.

También al PP le venía mejor aquel resultado, el que no descarta que puedan ganar en marzo. Sobre todo porque Rajoy quiere a sus votantes movilizados y porque tapa la impresión de estar haciendo campaña rodeado de líderes y lideresas colocadas a la espera de su fracaso electoral.

Según el sondeo, los populares han bajado casi un punto y medio desde septiembre y están ya medio punto por debajo de su resultado de 2004.
El modelo de campaña, por el momento, no puede ser más opuesto. Por un lado el PSOE se dedica a hacer balance de gestión y a despejar las dudas de los nombres, con María Teresa Fernández de la Vega, Pedro Solbes, José Bono y el resto de ministros en las listas.

Los socialistas no avanzan ni una sola propuesta de su programa electoral, por entender que es demasiado pronto.

El PP, en cambio, mantiene todas las dudas sobre los nombres y, aunque es un secreto a voces que Alberto Ruiz-Gallardón irá en la lista de Madrid, Rajoy da orden de no hablar de ello hasta enero. Lo que sí hacen es ir avanzando puntos de su programa, algunos de ellos fundamentales como los de la reforma fiscal.

Fidelidad de voto

El PP es el que tiene una mayor fidelidad de voto, pero el PSOE tiene la ventaja de recibir el apoyo de más nuevos votantes y de electores que se abstuvieron en 2004.

Otro de los datos positivos para el PSOE es el que se refiere a los indecisos. De las cinco posibilidades de los electores con dudas, en tres de ellas están los socialistas, mientras que el PP sólo está en dos.

Es llamativo que hasta un 24,4% duda entre el PSOE y el PP. También lo es que el 4% de los votantes socialistas de 2004 se hayan ido al PP. Ambos datos combinados demuestran que, en contra del tópico, si hay trasvase de voto entre ambos partidos.

Para el PP sigue siendo muy negativo el alto nivel de rechazo y la mala valoración de Mariano Rajoy.



LANDÍN DEMANDA Á DEPUTACIÓN A URBANIZACIÓN DE ESTRADAS PROVINCIAIS EN BARRO E A HUMANIZACIÓN DO ENTORNO DA GARDERÍA


O alcalde de Barro, José Antonio Landín, plantexou hoxe ó presidente da Deputación, Rafael Louzán, a urbanización e saneamento das estradas provinciais no concello, particularmente o acceso a Pardecanai e a que vai dende a autopista á N-550, así como a mellora e humanización integral do entorno da Gardería Infantil do concello.

Nunha entrevista mantida no Pazo Provincial, Landín, demandou ó presidente da Deputación a implicación da institución provincial na axilización do proceso para construir a Cidade Deportiva do Pontevedra Clube Fútbol nos terreos cedidos pola Comunidade de Montes de Pardecanai, en Barro.

Según él, o proceso administrativo .

Outro dos asuntos abordados na xuntanza foi o seguimento das obras do polígono industrial de Barro-Meis, no que tanto o Concello de Barro como a Deputación de Pontevedra pretenden iniciar o vindeiro ano os traballos correspondentes á bolsa de chan industrial de Caeiro.


RECOGEMOS ALGUNOS DE LOS TITULARES MÁS DESTACADOS DE ESTE LUNES 3


Detienen a cuatro personas por presunta corrupción urbanística en Mugardos

Entre los detenidos, a los que se les imputan presuntos delitos de tráfico de influencias y negociaciones prohibidas a funcionarios, hay una policía local. Se han llevado a cabo diversos registros en estudios de arquitectura, una inmobiliaria y un domicilio particular. Dos promotores y una arquitecta tendrán que declarar.

Rodríguez: "Cando Galiza sae beneficiada tiran pedras contra o propio tellado"
O deputado do BNG explicou,nunha entrevista na televisión galega, o papel dos...

A Xunta apoia a entrada dun grupo chinés no sector enerxético solar
Touriño compromete o máximo apoio aos plans da multinacional Chint Group para...

Un niño muere atropellado por un autobús escolar en Lalín
El menor ha ha sido atropellado esta mañana en las cercanías del colegio Varela...

Más de 4.000 familias ya han cobrado el cheque-bebé en Galicia
Las ayudas, de 2.500 euros por nacimiento o adopción, fueron percibidas por...

Galicia sale a la calle para condenar el atentado terrorista del pasado sábado
Concentraciones en las principales ciudades sirvieron para condenar la...



GANA EL 'NO' A LA REFORMA CONSTITUCIONAL PROPUESTA POR CHÁVEZ EN VENEZUELA

El Consejo Nacional Electoral de Venezuela confirma que más de la mitad de los votos emitidos en el referendum constitucional han optado por el 'no' a la propuesta de reforma planteada por Chávez.

El presidente de Venezuela dice que seguirá batallando por establecer el socialismo en su país y que su propuesta de reformar la Constitución sigue "viva", pese a los resultados del referendo.

Es la primera vez en nueve años que Chávez pierde unos comicios.

Caracas, Lunes, 03 de diciembre de 2007 .- El propio Hugo Chávez ha reconocido ya la derrota de su propuesta y la victoria, por la mínima del 'no' ante el 'sí'. Los opositores celebran en las calles su victoria.

El 50,7% de los venezolanos votó en contra del primer bloque de artículos sometidos a consulta, mientras un 49,29 se pronunciaba por el 'sí'. Asimismo, un 51,05% rechazó el segundo bloque de artículos que Chávez pretendía reformar mientras lo aprobaba un 48,94%. La abstención fue del 44,9%, según informa la Cadena Ser.

Nada más darse a conocer estos datos, que se han retrasado varias horas, el presidente Hugo Chávez, ha reconocido su derrota, pero ha pedido a la oposición que "no se desvoque ahora" y "sepa administrar una victoria pírrica".

El líder opositor Leopoldo López afirmó que "es el momento" de que se encuentren "todos los venezolanos". "Gana la democracia", dijo López, alcalde del municipio caraqueño de Chacao y miembro del partido Un Nuevo Tiempo.

Chávez pide a la oposición que "sepa administrar su victoria"

Tras repasar los resultados que minutos antes había anunciado la presidenta del Consejo Nacional Electoral, Hugo Chávez agradeció y felicitó a la oposición por la victoria en el referendo constitucional y reconoció que sus opositores "han dado una demostración y se ha comprobado además que éste es el camino".

"Ojalá se olviden para siempre de las trochas, de los saltos al vacío, de los caminos a la violencia", advirtió. Chávez admitió una "tendencia irreversible a favor del no", con una frase como "final de fotografía". Así, el mandatario reconoció que la tendencia de los resultados es irreversible y agradeció, entre otros, a los militares que sirvieron en el Plan República, "a los miles y miles de venezolanos que estuvieron trabajando, al CNE, y a las instituciones" y a la prensa internacional presente en la sala, informa el diario El Universal, uno de los más prestigiosos de este país.

"Con el corazón se los digo, tengo varias horas debatiéndome en un dilema. Ya salí del dilema y estoy tranquilo, espero que los venezolanos también", dijo Chávez al ratificar las cifras que ofreció la autoridad electoral. "No se sientan tristes ni apesadumbrados", indicó Chávez a sus seguidores en una conferencia de prensa ante corresponsales extranjeros transmitida por la televisión local.

Chávez pidió a la oposición que "sepan administrar su victoria", y claramente dijo que "por ahora no pudimos". "Somos transparentes, esto debe darnos lecciones a todos nosotros, la principal lección es esa que ya comenté, éste es el camino". Recordó al pueblo que la propuesta de reforma "sigue viva y que no ha muerto".

También hizo un análisis comparativo de las elecciones presidenciales del año pasado y del referendo para la reforma. "Hace un año votaron por mí 7 millones 300 mil compatriotas y en la oposición unos 4 millones". A nosotros nos faltaron 3 millones de votos. "Estoy convencido de que estas personas no votaron contra nosotros, se abstuvieron". Para Chávez es necesario ampliar el marco de avance del proyecto. "Para mí esta no es una derrota. Es un por ahora. Lo he preferido así. Ha sido mejor así".

El presidente de Venezuela, Hugo Chávez, dijo que seguirá batallando por establecer el socialismo en Venezuela y que su propuesta de reformar la Constitución sigue "viva", pese a los resultados del referendo.

"Nosotros hemos sabido convertir aparentes derrotas en victorias morales que después se convirtieron en victorias electorales", reflexionó el mandatario. "Seguiremos trabajando, haremos el esfuerzo más grande para lograr la máxima inclusión social, la igualdad como principio del sistema, ya buscaremos la manera", añadió



O PSdeG-PSOE VALORA A PARTICIPACIÓN DO POBO VENEZOLANO NO REFERENDO CUXO DICTAME É INCONTESTABLE

Santiago, 03 de dec. de 07. O secretario de Organización do PSdeG-PSOE, Ricardo Varela, valorou o funcionamento das institucións democráticas en Venezuela, e dixo, en relación á reforma formulada no referendo, que a ampliación de poderes da Xefatura do Estado que pretendía, se afastaba das tradicións constitucionais de Iberoamérica.

Saudou a ausencia de incidentes durante a xornada de votación e a participación dos venezolanos na consulta popular.

Por último, engadiu que o resultado da votación é incontestable.


CHAVISMO E PUTINISMO

Francisco Martínez Hidalgo, Lunes, 03 de diciembre de 2007.- O 2 de decembro de 2007 quedará na historia como o día no que sucederon dúas eleccións transcendentes para dous países: Venezuela e Rusia. No primeiro, un referendo constitucional, alentado e promovido persoalmente polo presidente caribeño, Hugo Chávez. No segundo, unhas eleccións lexislativas ordinarias nas que era candidato o actual presidente, Vládimir Putin, na procura de prolongar e consolidar a súa presenza e o seu dominio sobre as institucións de goberno estatais.

Ámbalas figuras dos líderes democráticos están a cobrar unha especial relevancia estes días. Impelidos non só por estes procesos electorais, senón tamén por polémicas traídas a conto sobre as súas actitudes belicosas tanto coa oposición política (coa que se atopan en permanente conflito e radical enfrontamento), como cos países estranxeiros xeográfica e/ou culturalmente próximos a cadansúa órbita social.

Se un se pon a observar e/ou a ler o que se di e se escribe de un e de outro, e compara os retratos de ambos aparecidos nos últimos meses, dáse conta da relevante fenda que separa a Chávez de Putin. Tanto é así que, mentres a Putin se lle rodea de morna crítica y sibilina censura, son moitas menos as reservas e os matices necesarios para vituperar sen piedade ó líder latinoamericano. Diferenzas a parte feitas, claro, sobre as formas políticas de ambos no tocante ó tan distinto trato dispensado a España; se ben só son iso, diferenzas formais, e non de fondo.

O resultado dos procesos electorais vividos onte deixan, sen embargo, un retrato moi distinto a aquel ó que vimos tendo acceso.

Mentres Chavez busca a expansión do seu poder a través dun proceso constituínte democrático, cun referendo e un proceso electoral sen sospeitas e transparente (con resultados actualizados, recontos con observadores, e sen estridencias alén das habituais). O caso ruso déixanos un proceso electoral onde a oposición foi perseguida e encarcerada, no que non se permitiu a participación de observadores internacionais, con opacidade respecto ó seguimento da xornada e na transmisión dos resultados ou, por exemplo, con graves denuncias de fraude de parte de institucións serias como a OSCE.

Un día o de onte que debe ser importante, xa que logo, de cara a repensar, con máis tino e seriedade, a transcendencia e o perigo real que representan un e outro para a democracia e as liberdades.



LA BAJA AFLUENCIA DE VOTANTES FUE NOTORIA EN VARIOS PAÍSES. ENTRE MANIFESTACIONES A FAVOR DEL SI Y EL NO TRANSCURRIÓ EN LUGARES DONDE RESIDEN VENEZOLANOS, EL PROCESO COMICIAL QUE DECIDIRÁ SOBRE CAMBIOS EN LA CARTA MAGNA.

En Chile de 657 electores inscritos votaron 269. En España la participación global se calculó en 40% y en Washington lo hizo la mata de los 1.400 que podían votar

Con tranquilidad votaron ayer en Santiago 269 venezolanos residentes en Chile la reforma constitucional propuesta por el presidente Hugo Chávez, dijeron fuentes de la Embajada venezolana.

De los 657 electores inscritos sólo votaron 269", en las dos mesas electoras que se mantuvieron abiertas por poco más de diez horas en la Embajada venezolana.

La embajadora de Venezuela en Chile, María Lourdes Urbaneja, señaló que la afluencia fue bastante adecuada para el numero que está inscrito".

En España

En España los venezolanos acudieron "expectantes" a votar en el referendo, en una jornada que ha transcurrido con tranquilidad, pero con las quejas de algunos votantes.

A las 18.00 (17.00 GMT) cerraron sus puertas los cinco consulados que Venezuela tiene en España en las ciudades de Madrid, Tenerife (Islas Canarias), Barcelona (noreste), Vigo (Galicia, noroeste) y Bilbao (País Vasco, norte).

Fuentes diplomáticas adelantaron que de los 3.130 venezolanos acreditados para votar en Tenerife acudieron a las urnas 1.165 (el 37,7 por ciento), mientras que en Barcelona, de los 1.822 lo hicieron 840 (el 45 por ciento). A falta de concretarse los datos referentes a los otros tres consulados, las citadas fuentes indicaron que la participación global estuvo entorno al 40%.

Tras el cierre de las urnas, un grupo de opositores al gobierno, que se manifestaron en la mañana en la céntrica Puerta del Sol con banderas nacionales y pancartas en las que podía leerse "No a la dictadura en Venezuela"-, se desplazó a las puertas del consulado madrileño a la espera de conocer los resultados.

Pero fuentes de la embajada explicaron que los consulados no emitirán los resultados, sino que remitirán los datos del recuento al Consejo Nacional Electoral y será este organismo quien los publique desde Venezuela, sobre la media noche española.

En España reside una colonia de cerca de 200.000 venezolanos, aunque según estas fuentes, en los registros consulares sólo hay inscritas unas 50.000 personas. La abogada Carolina Chacón comentó que muchos se habían ido porque querían votar y no aparecían en los registros. Entre los asistentes predominaban los partidarios del no.

Cuba y EE UU

En Cuba, el embajador Alí Rodríguez votó en La Habana, en uno de los cuatro centros de votaciones habilitados en Cuba para los 3.627 venezolanos convocados a la consulta en la isla, en su mayoría estudiantes y enfermos con sus acompañantes que se están atendiendo en hospitales de la isla.

Aproximadamente la mitad de los 1.400 venezolanos que podían votar en el referendo desde Washington acudió a las urnas, según cálculos de organizaciones opositoras.

Carla Bustillos, voluntaria del grupo "Lucha Democrática", indicó que la participación fue aproximadamente del 50 por ciento de los inscritos. "Nuestros cuerpos diplomáticos han hecho muy poco por informarnos", señaló.

El embajador de Venezuela ante la Casa Blanca, Bernardo Álvarez, no dio cifras de participación pero destacó el hecho de que un referéndum genera menos interés que unas elecciones presidenciales.

Edgard Enrique, un arquitecto residente en Washington desde hace 23 años, se mostró en contra de la reelección indefinida, "porque si uno tiene educación y lee lo que eso significaría, se dará cuenta de que se trata de una dictadura de izquierdas tipo Cuba".

Incendio en Miami

Un cortocircuito paralizó por más de una hora la votación en el consulado de Miami, donde se desató un leve incendio, dijo el cónsul de Venezuela en Miami, Antonio José Hernández. Tras la intervención de los bomberos se reanudó el proceso. La participación fue muy reducida (no se precisó cifra) donde están inscritos 18.000 venezolanos en los estados de Florida, Georgia, Carolina del Sur y Carolina del Norte.


CARIDE COIDA QUE A UE FINANCIARÁ O PROXECTO DE TREN ENTRE VIGO E PONTE DA LIMA

María José Caride confía en que o parlamento europeo aprobe a financiación para o proxecto transfronteirizo de conexión ferroviaria entre Vigo e Ponte da Lima.

Santiago.- A conselleira de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes, María José Caride, amósase convencida de que o Parlamento Europeo aprobará a proposta realizada pola Comisión Europea para financiar proxectos transfronteirizos entre os que se atopa a conexión ferroviaria entre Vigo e Ponte da Lima.

María José Caride confía en que o proxecto hispano-luso para a conexión ferroviaria entre Vigo e Ponte da Lima sexa avaliado positivamente polo Parlamento Europeo pola súa importancia para a mobilidade e a integración entre Galicia e o Norte de Portugal. Este proxecto, que forma parte da conexión de alta velocidade Vigo-Porto, conta cunha dotación de 244,14 millóns de euros e supón o segundo en importancia dos solicitados para España, só por detrás da conexión Madrid-Lisboa e por diante doutras conexións como as do País Vasco e Cataluña con Francia

A Xunta de Galicia desempeñou un papel moi activo como impulsora deste proxecto dende a súa incorporación ao grupo de traballo España-Portugal tras o cumio de Évora de 2005. Dende aquela reactivouse a o proxecto para a conexión ferroviaria en alta velocidade da liña Vigo-Porto e acadouse o compromiso do goberno portugués co proxecto. A Xunta de Galicia é a única Comunidade Autónoma con representación no grupo de traballo hispano-luso, no que tamén está presente a Comisión de Coordinación da Rexión Norte de Portugal.


A FEDERACIÓN GALEGA DE COMERCIO ENTREGA OS COCHES DA GRAN QUINCENA DO COMERCIO GALEGO

O presidente da Federación Galega de Comercio e os presidentes das Federacións Provinciais de Comercio fixeron entrega esta mañá no Hostal dos Reis Católicos de Santiago dos coches correspondentes á campaña promocional Gran Quincena do Comercio Galego, que se desenrolou entre o 5 e o 24 do pasado mes de novembro.

Os premiados no sorteo ante notario foron Isabel López, de Ferrol (A Coruña); Joaquín Moreda, de Foz (Lugo); Cándida Carrera, de Ourense; e Leticia Soliño, de Vigo (Pontevedra).

A campaña Gran Quincena do Comercio Galego celebrou este ano a súa sexta edición cun gran éxito de participación. O obxectivo da mesma foi incrementar as vendas no comercio minorista galego nunha época transitoria entre as campañas de Volta ao Cole e Nadal.

A Federación Galega de Comercio premiou a confianza e fidelidade dos consumidores do pequeno comercio cos catro coches que se entregaron esta mañá e con 50 premios de 200 euros para clientes que pagaron a súa compra coa Tarxeta Amarela do Comercio Galego. Un representante de Caixa Galicia fixo entrega esta mañá ao presidente da Federación Galega de Comercio do cheque correspondente aos 10.000 euros destos premios en metálico, que aporta a entidade financeira á campaña promocional.

A Gran Quincena do Comercio Galego contou nesta edición coa colaboración da Consellería de Innovación e Industria, a Secretaría Xeral de Política Lingüística, a S.A. de Xestión do Plan Xacobeo e Caixa Galicia.


O GOBERNO INFORMA A DAVILA QUE AS OBRAS DA AMPLIACIÓN DA PLATAFORMA DE ESTACIONAMENTO DE AERONAVES E AS DO EDIFICIO TERMINAL EN PEINADOR REMATARÁN EN FEBREIRO DE 2008

A deputada do BNG formulaba unha pregunta de control sobre o grao de execución dos orzamentos consignados para este ano para o aeroporto de Vigo

Madrid, 3 Decembro 07. O Goberno vén de informar á deputada do BNG no Congreso, Olaia Fernández Davila, que as obras da ampliación da Plataforma de estacionamento de aeronaves e as actuacións no Edificio Terminal do aeroporto de Peinador “teñen programado o seu fin para febreiro de 2008”.

Edificio de aparcadoiro de vehículos para o 2010

Aclara tamén na súa resposta a Davila que as obras do Edificio de aparcadoiro de vehículos, urbanización e Bloque Técnico do aeroporto “teñen programado o remate para finais de 2010”.

A deputada do BNG dirixíase ao Goberno para formularlle unha pregunta de control sobre o grao de execución das partidas consignadas para Peinador nos Orzamentos 2007. Neste sentido, o Executivo sinala que “AENA está facendo un importante esforzo para levar a cabo o máximo cumprimento posíbel do orzamento para este exercicio”. Engade que no que vai de ano, “o importe do licitado e adxudicado, acada unha contratación de 46,7 millóns de euros”.

A ampliación do Edificio Terminal estará licitada para 2008

Actualmente, o Goberno indica ao BNG que continúa coa execución das obras en marcha. Á perguntas de Davila, o Executivo sinala que a ampliación do Edificio Terminal, cun importe de maís de 30 millóns de euros, está en redación de proxecto e a súa licitación está prevista a primeiros de 2008, aínda que as cantidades estarán orzamentadas a partir de 2009”.



PRESENTACIÓN IV PREMIO JOVEN EMPRESARIO DE VIGO

AJE Vigo premia con 4.000 euros al mejor joven empresario de Galicia

La entrega de premios se celebrará en el marco del II Congreso de jóvenes empresarios de Galicia, AJE VIGO

Mañana, martes 4 de diciembre de 2007 a las 12:30 en la Confederación de Empresarios de Pontevedra se desarrollará la presentación del IV Premio Joven Empresario de Vigo apoyado por la Xunta de Galicia, el Concello de Vigo, la Confederación de Empresarios de Pontevedra, Caixanova e Igape.

A esta presentación asistirán:
D. Héctor Santos Rodríguez Díaz, Concejal de Participación Económica del Concello de Vigo.
D. José Manuel Fernández Alvariño, Presidente de la Confederación de Empresarios de Pontevedra
Dña. Pilar Blanco Tuimil, Presidenta de la Asociación de Jóvenes Empresarios de Galicia.

El objetivo de este premio es distinguir y dar a conocer el éxito de los empresarios y empresarias de nuestra comunidad, valorando su espíritu empresarial que lleva a que una empresa esté consolidada y sea viable.

Los requisitos para optar a este premio son: ser empresario menor de 40 años y cuya sede social radique en Galicia; ser propietario mayoritario, principal impulsor y responsable de los recientes éxitos de la empresa; y, por último acreditar que la empresa ha experimentado en los últimos ejercicios crecimientos progresivos en el número de empleados y facturación.

Dentro del marco del II Congreso de la Asociación de jóvenes empresarios de Galicia, AJE Vigo, que tendrá lugar los próximos días 14 y 15 de febrero, se entregará la cuarta edición del Premio Joven. Este premio, dotado con 4.000 euros, supone un reconocimiento a los jóvenes empresarios que contribuyen a un desarrollo económico cada vez más fuerte, creando riqueza y generando empleo. Asimismo, se concederán cinco premios accésit a: la creación de empleo, a la calidad, al volumen de negocios, a la innovación y al emprendedor.


REPRESENTANTES POLÍTICOS E TRABALLADORES DA DEPUTACIÓN CONCÉNTRANSE ÁS 12 DIANTE DO PAZO PROVINCIAL EN REPULSA Ó ATENTADO DE ETA

Representantes políticos e traballadores da Deputación Provincial de Pontevedra concentraranse hoxe, luns 3 de decembro de 2007, ás 12.00 horas diante do Pazo Provincial para manifestar a súa condena e repulsa ó atentado mortal cometido pola banda terrorista ETA o pasado sábado.


DERROCHE ENERGÉTICO NAVIDEÑO: LUCES QUE APAGAN EL MUNDO

Este año los ayuntamientos de nuestro país gastarán en alumbrado navideño 30 millones de kWh, según el Instituto para la Diversificación y el Ahorro Energético, que provocarán la emisión de más de 10 millones de kg de CO2 (dióxido de carbono) causante del cambio climático. Ecologistas en Acción considera absolutamente contradictorio que mientras se ponen en marcha ooperaciones de “estética verde”, en la práctica se siga profundizando en una cultura de derroche claeramente insostenible.

Un mes antes de Navidad y las calles de nuestras ciudades ya están decoradas con el tradicional alumbrado navideño. Más allá de lo que puedan gustar estos adornos, Ecologistas en Acción quiere llamar la atención sobre el derroche energético y el impacto ambiental que supone este tipo de ornamentación.

En las dos ciudades más grandes encontramos situaciones diferentes. Mientras que en Madrid se consumirán 2 millones de kWh y se mandarán a la atmósfera 670.000 kg de CO2, en Barcelona se consumirán 280.000 kWh y se emitirán a la atmósfera 94.000 kg de CO2. Comparando estos derroches con lo que consumen de media los hogares, nos encontramos con cifras escandalosas: el consumo de las luces navideñas de Madrid equivale a lo que gastan en un mes 6.700 hogares; y el consumo de la iluminación navideña de Barcelona equivale a lo que gastan en un mes 940 familias.

Para Ecologistas en Acción, abruma pensar la cantidad de energía que puede llegar a consumirse de un modo tan superfluo en todo el mundo desarrollado durante estas fechas. Y es que aunque los recibos de la luz los paga cada ayuntamiento (al final cada ciudadano), la factura medioambiental en forma de cambio climático, lluvia ácida, residuos nucleares o contaminación la paga todo el planeta.

El consumo eléctrico de las luces navideñas está cubierto en, aproximadamente, un 50% por centrales térmicas que generan y emiten toneladas de CO2 a la atmósfera. Un regalo de navidad para el efecto invernadero que causa el cambio climático. Asimismo, alrededor de un 20% se generará por centrales nucleares, con el consiguiente riesgo de accidente y la producción de residuos radiactivos que permanecerán peligrosos durante cientos de miles de años.

Por otra parte, no se debe olvidar que una de las razones principales por las que se realiza este encendido de luces es para fomentar el consumo en las fechas navideñas. Este consumo está enmarcado en un modelo en el que se produce una sobreexplotación de los recursos y una generación insostenible de residuos.

Si continuamente se pide que en nuestras casas sólo utilicemos la luz que necesitamos, por qué no vamos a hacer lo mismo en nuestras ciudades.


OS ALUMNOS DE DEREITO COÑECERON SOBRE O TERREO OS OBXECTIVOS E ÁMBITOS DE
TRABALLO DOS MEMBROS DAS DISTINTAS COMISIÓNS DA UNIÓN EUROPEA


25 alumnos da Facultade de Dereito realizaron durante a pasada semana
unha visita ao Parlamento Europeo en Bruxelas, invitados pola Delegación
Española do Grupo Socialista a petición do eurodeputado galego Antolín
Sánchez Presedo.Os estudantes estiveron acompañados pola súa decana, Inés
Iglesias, o vicedecano de Docencia, Asuntos Económicos e Relacións
Institucionais, Roberto Bustillo e o vicedecano de Estudantes e Actividades
Culturais, Iago Fariñas.

Durante os tres días que durou a viaxe, os alumnos tiveron a oportunidade de
ver dende dentro o funcionamento das institucións europeas e coñecer a
algunhas das persoas que as integran e nos representan nelas, así como de
achegarse á realidade política do continente.



O MARTES 4 DE DECEMBRO TERÁ LUGAR A PRESENTACIÓN DAS ÚLTIMAS NOVIDADES DA EDITORIAL DA DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA

O martes 4 de decembro, ás 11.30 horas, presentaranse no Pazo provincial as últimas novidades da Editorial da Deputación de Pontevedra.

Ó acto, dirixido ós medios de comunicación, asistirán os responsables dos títulos e o presidente da institución provincial, Rafael Louzán Abal.

Daranse a coñecer, en primeiro lugar, catro novas entregas da colección “Ensaio e investigación”. Son os títulos Historia de Salvaterra de Miño, Historia de Cangas, La correspondencia gallega e o desastre do 98 e mais A procura da nosa identidade. Terra de Montes.

A continuación mostrarase un novo traballo englobado na serie “A provincia en imaxes”, Marín en las tarjetas postales antiguas 1902-1945, e tamén unha reedición da obra de Manuel Reimóndez, A Estrada rural, un traballo corrixido, ampliado e actualizado que recolle a riqueza do rural estradense.

Dentro da colección “Natureza galega” inclúese o libro Aves costeiras, unha guía de aves da costa viguesa, froito de moitos meses de observación das aves acuáticas presentes nas praias desta zona.

Tamén forma parte desta presentación o título Cómo entrar na historia do conxunto de Soutomaior, unha publicación en forma de cómic que pretende achegarlles ós lectores, especialmente ós máis pequenos, a historia do conxunto de Soutomaior, dende a súa orixe ata os nosos días, cando se incorpora ó patrimonio público da Deputación de Pontevedra.

Conclúen esta exposición dous documentais pertencentes á colección audiovisual. Son os traballos Luces en papel, un documental sobre o legado fotográfico-histórico de Pacheco, e o vídeo A muiñada do Salnés, dirixido por Federico de la Peña, que recolle o patrimonio arquitectónico e medioambiental do val do Salnés.


IAGO TABARÉS AFIRMA EN OURENSE QUE GALIZA “NON É UN PAÍS SUBSIDIADO, SENÓN QUE SUFRIU MALA XESTIÓN DURANTE DÉCADAS”

Quintana destaca que o BNG vai impedir “a volta á España centralista e rancia de hai 30 anos que pretende Mariano Rajoy”

Ourense, 3 Decembro 07. “Galiza non é un país subsidiado, senón que sufriu unha mala xestión durante décadas; levamos sete trimestres consecutivos medrando por riba da media estatal”, destacou Iago Tabarés en Ourense, nun acto político do BNG celebrado no Teatro Principal da cidade das Burgas. O actual deputado no Parlamento galego e cabeza de lista ao Congreso pola circunscrición de Ourense nas vindeiras eleccións xerais lembrou tamén que “somos a comunidade autónoma que máis postos de traballo creou en todo o Estado, en concreto máis de cen mil”.

Así mesmo, Tabarés enfatizou a importancia de que “neste proceso electoral que encetamos, Galiza ten que estar presente no debate e pode decidir no Estado”. Segundo explicou, unicamente o BNG pode garantir que se revitalice o o proceso de transferencias, asegurar a chegada do AVE sen máis demoras, ou que Galiza conte nos Orzamentos do Estado. Nesta liña, lembrou que o BNG apoiou os tres últimos orzamentos do actual goberno, “pero non dubidamos en vetar os primeiros presupostos de Zapatero, que eran lesivos para o país”.

Proceso recentralizador

O deputado ourensán alertou contra o “proceso recentralizador” do estado español, co bloqueo do proceso estatutario galego, a campaña do “Gobierno de España” ou o acordo entre o PP e o PSOE para evitar que o nacionalismo democrático accedese ao goberno de Nafarroa. “En definitiva, unha política con Zeta de Zaplana. Por certo, coñecedes algún socialista que escriba o nome deste país con zeta?”, preguntou.

25 anos do BNG

Tabarés fixo referencia tamén aos 25 anos do BNG, que veñen de cumplirse en setembro deste ano, destacando que o BNG “é un proxecto plural e integrador baseado en dous piares: o compromiso e a xenerosidade”. “Compromiso co país e co seu autogoberno como medio para acadar o benestar dos galegos e galegas e xenerosidade para priorizar o que nos une sobre o que nos poida separar; por iso no Bloque teñen cabida todos aqueles que amen a Galiza e queiran vivir como galegos nesta nación”, dixo.

Así mesmo, afirmou que o nacionalismo está “no seu mellor momento”, con máis de 30 alcaldías, participación en multitude de gobernos locais, así como unha “presenza determinante” no goberno galego.

Anxo Quintana

O portavoz nacional do BNG foi o encargado de pechar o acto, asegurando que o Partido Popular “non tomou unha soa iniciativa en defensa de Galiza no Congreso, durante os últimos catro anos, pero agora están molestos porque o BNG conseguiu, con só dous deputados, desbloquear o proceso de transferencias”.

“Mariano Rajoy quere volver á España centralista e rancia de hai 30 anos, na que non se contaba con Galiza para nada”, afirmou Quintana, “pero o BNG non vai permitir iso”.

“Na próxima lexislatura non vai haber maiorías absolutas, e grazas ao BNG, e co voso apoio, Galiza vai xogar un papel decisivo no Estado, como levan facendo moito tempo Euskadi e Catalunya”, afirmou Quintana.

Neste acto político, celebrado baixo os lemas “Máis forza en Madrid!” e “25 anos facendo país”, tamén interviñeron Montse Nóvoa, responsábel comarcal de Ourense-Carballiño e Alexandre Sánchez Vidal, tenente alcalde de Ourense.


FRANCISCO RODRÍGUEZ VISITA AOS TRES VECIÑOS DO EIXO “PARA ANALIZAR AS VÍAS QUE PERMITAN CONSEGUIR O INDULTO”

Santiago de Compostela, 3 Decembro 2007. O portavoz do BNG no Congreso dos Deputados, Francisco Rodríguez, visitou este mediodía no cárcere de Teixeiro aos tres veciños da parroquia compostelá de O Eixo condenados a sete anos de cárcere por agredir a un policía nacional hai nove anos.
Francisco Rodríguez mantivo un encontro de dúas horas de duración con Simón Vázquez, José Moreira e Jesús Montoiro “para analisar as vías que permitan conseguir xustiza para o seu caso, unha xustiza que pasaría porque o Goberno lles concedese o indulto”.

Rodríguez subliñou que a pena imposta aos tres veciños é 'desmesurada' e que 'o único que causa será un dano irreparábel en tres familias!”. Insiste en que o seu ingreso en prisión 'non terá ningún efecto de rehabilitación' e recalca que xa pagaron as multas impostas e recorreron a créditos bancarios e á colaboración de persoas e colectivos para elo.


TOMÁS FOLE, EN RESPOSTA A MODESTO POSE, LEMBRA QUE “A ÚNICA DOBRE LINGUAXE AQUÍ É A DO GOBERNO LOCAL, QUE SE COMPROMETE A MEDIAR ANTE A XUNTA E DESPOIS NON FAI NADA E DÁ A ESPALDA AOS AFECTADOS”

En resposta ás declaracións feitas polo secretario provincial do PSOE, Tomás Fole considera que Modesto Pose “ten que estar moi escocido e moi desesperado para presentar como gran logro que aínda teñan que empezar as obras do Hospital, que a estas alturas tiñan que estar xa máis que rematadas”.

“Dicir que o Hospital do Salnés estará pronto en obras para a súa ampliación é algo que nos doe, non só ao Partido Popular, senón a todos os cidadáns, que seguen a recibir promesas de futuro inconcreto sobre un proxecto que leva máis de dous anos de retraso”, sinala Fole, quen ve “unha mostra máis do cariño que os socialistas lle teñen á mentira” na afirmación de Pose sobre o Plan Funcional do centro sanitario “que o PP deixou feito e orzamentado antes de deixar a Xunta e que o seu partido preferiu gardar nun caixón por un capricho que ten suposto un gran prexuízo para todos os cidadáns da comarca e que é o que o señor Pose tería que explicarlles en lugar de perder o tempo lanzando falsidades”.

Fole afirma que declaracións como as de Pose “deixan ben ás claras que os socialistas non poden soportar que o PP faga o seu labor de oposición con responsabilidade e eficacia”, sobre todo porque “ese labor pon de manifesto o que é máis grave, que é que eles non saben gobernar e seguen pensando que poden facelo manipulando e crendo que os cidadáns son tontos”.


JORQUERA PREGÚNTALLE AO GOBERNO SE ESTÁ DISPOSTO A ACTUAR PARA FREAR A FORTE SUBA DAS TARIFAS TELEFÓNICAS ANUNCIADA POLAS OPERADORAS

O senador do BNG alerta de que a suba prevista por Telefónica a partir do 1 de Xaneiro de 2008 pode chegar nalgún caso ao 42%

Madrid, 3 Decembro 07. O senador do BNG, Francisco Jorquera, ven de presentar unha iniciativa na Cámara Alta na que lle solicita ao Goberno que adopte medidas para frear o forte incremento nas tarifas telefónicas anunciado polas grandes operadoras para o 1 de Xaneiro de 2008.

Jorquera lembra na súa iniciativa que, coa escusa da aplicación da Lei de Conservación de Dados das Comunicacións electrónicas, que obriga ás compañías telefónicas a identificar aos usuarios de telefonía móbil na modalidade de prepagamento, “as operadoras xa se apresuraron a trasladar este custo –estimado de forma unilateral- aos usuarios e anunciaron unha importante suba das súas tarifas”.

Suba de até un 42% e reducción dun 10% da franxa de horario reducido

En concreto, o senador do BNG denuncia que Telefónica xa anunciou a súa intención de incrementar as súas tarifas até nun 42% e tanto a operadora española como Vodafone “reducirán nun 10% a franxa de horario reducido”.

Neste sentido, lembra que as organizacións de consumidores “xa amosaron o seu rexeitamento a esta suba que confirma unha lei non escrita no funcionamento do marcado das telecomunicacións no Estado Español: os operadores raramente repercuten nos usuarios as baixadas de custos propiciadas pola Comisión do Mercado das Telecomunicacións e pola evolución do mercado pero sí aproveitan a liberalización das tarifas para trasladar rapidamente e de xeito unilateral aos usuarios as subas por supostos custos adicionais”.

Resulta abusivo este incremento nun ano no que as operadoras anunciaron beneficios récord

Francisco Jorquera denuncia que o incremento tarifario “resulta se cabe máis abusivo nun ano no que case todas as grandes operadoras anuncian sen pudor beneficios récord”. E pon exemplos: Telefónica obtivo durante os nove primeiros meses de 2007 uns beneficios de 7.848 millóns de euros, un 51% máis que o pasado ano, mentres que as marxes de rendibilidade situáronse nada menos que no 48,3%, un dos mellores da Unión Europea e 1,4 puntos máis respecto ao 2006.

“De quen se detraeu estes fabulosos beneficios está claro: os millóns de cidadáns que teñen que contratar un servizo básico para a súa vida”, subliña Jorquera.

Necesidade de crear un organismo regulador do mercado das telecomunicacións a nivel europeu

Por último, o senador do BNG chama a atención sobre a posición contraria do presidente da Comisión do Mercado das Telecomunicacións (CMT) á creación dun organismo regulador dos mercados do sector das telecomunicacións a nivel europeu.

“Resulta sorprendente –asegura Jorquera- este rexeitamento frontal cando o Estado Español é precisamente un dos da Unión Europea con tarifas de conexión a internet máis caras e cando as grandes operadoras de telecomunicacións sí que actúan nivel europeu e mundial e, polo tanto, requiren organismos de control que se adapten á súa escala”.

Neste sentido, as preguntas presentadas polo senador do BNG demándalle ao Goberno se non considera abusiva e desproporcionada a suba tarifaria anunciada polas compañías de telefonía móbil e, en consecuencia, “qué medidas vai adoptar para freala?”.

Finalmente, e entre outras cuestións, Francisco Jorquera pregúntalle ao Goberno se “non cre necesaria a creación dun organismo regulador do mercado das telecomunicacións a nivel europeu para adecuarse á dimensión transnacional que teñen os operadores”.


EL EMBAJADOR DE ESPAÑA EN AUSTRALIA ANIMA A LAS EMPRESAS DE VIGO A UTILIZAR LOS SERVICIOS DIPLOMÁTICOS DE ESPAÑA EN EL EXTERIOR

• Aseguró, ante un grupo de empresas viguesas, que las PYMES cuentan con todo su apoyo para exportar a ese país.

• El contrato entre Australia y España para construir tres fragatas y dos buques anfibios en Navantia es, según él, “fundamental para ampliar las relaciones comerciales”.

Vigo, 3/12/06. El embajador de España en Australia, Antonio Cosano Pérez, y el subdirector de Relaciones Económicas con Europa y países OCDE del Ministerio de Asuntos Exteriores, José Luis Rodríguez de Colmenares, se reunieron hoy con representantes de un grupo de PYMES exportadoras en la Cámara de Comercio de Vigo para establecer vías de colaboración directas entre los servicios diplomáticos de España y empresas gallegas. En el encuentro, en el que participaron firmas de los sectores del granito, el procesado de pescado, bodegas, conserveras, armadores y del automóvil, Cosano recalcó el interés del Ministerio por facilitar a las sociedades españolas la labor de exportar, y señaló que “las embajadas estamos para apoyarlas en el camino de apertura de nuevos mercados”. Para Cosano, Australia presenta buenas oportunidades, en lo relativo al suministro de bienes, en los sectores de la pesca, la piedra, la industria auxiliar naval, los vinos “y la prometedora industria textil, que está comenzando a tener una gran proyección”. Para el diplomático, “el reciente contrato que Australia ha firmado para la construcción de tres fragatas y dos buques anfibios en los astilleros de Navantia es un paso de gigante en estas relaciones”. Por su parte, José Luis Rodríguez de Colmenares apuntó que “se necesita un cambio de mentalidad en las empresas” y animó a quienes “tengan el impulso de aventurarse en este u otros mercados” el abanico de servicios que ofrece el Ministerio.

En la reunión con empresarios también participaron representantes de Caixanova, la Cooperativa de Armadores y la Asociación de Industriales Metalúrgicos (ASIME).


O PLENO APROBA DEFINITIVAMENTE A MODIFICACIÓN DAS ORDENANZAS FISCAIS PARA 2008

Cos votos favorables de PSdeG-PSOE e BNG e a abstención do PP, o Pleno aprobou definitivamente este luns unha serie de modificacións das ordenanzas fiscais para 2008. A finalidade destas modificacións, segundo afirmou a concelleira de Economía e Facenda, Raquel Díaz, é favorecer os vigueses e viguesas con menor capacidade económica.

Díaz explicou que isto "é só o inicio" dunha serie de medidas dun plan "máis ambicioso, global e integrador" do Goberno local. A concelleira asegurou que o obxectivo principal deste plan é "a redución das taxas e impostos para aqueles vigueses e viguesas que, polas súas condicións de escasa capacidade económica, merecen unha atención especial por parte deste Goberno".

Así, Raquel Díaz destacou que as persoas dependentes con ingresos inferiores aos 630,09 euros mensuais estarán exentas de pagar a tarifa do servizo de axuda domiciliaria. Para o resto de usuarios deste servizo municipal contémplanse rebaixas de ata o 49%.

Ademais, en 2008 non terán que pagar o imposto do lixo aqueles vigueses menores de 65 anos que vivan sós e con ingresos anuais inferiores a 5.955 euros. Tamén estarán exentos de pagar este imposto os veciños maiores de 65 anos que vivan sós e teñan ingresos inferiores a 9.357 euros anuais.

A ordenanza modificada tamén introduce medidas fiscais favorables para outros colectivos en circunstancias especiais, como son as familias monoparentais e as vítimas de violencia de xénero.

No Pleno deste luns tamén se tomou a decisión de conxelar as tarifas doutros servizos municipais de carácter social. Desta forma, non subirán en 2008 as tarifas das escolas de primeira etapa de educación infantil.

Así mesmo, durante a súa intervención para defender estas medidas, Raquel Díaz recordou que o Goberno local está estudando a posibilidade de modificar a taxa da auga, no sentido de pasar "dunha tarifa por tramos a unha tarifa por consumo". O obxectivo desta medida sería promover o aforro de auga entre os cidadáns.


SEBASTIÁN FUENTES ELOGIA LAS MEDIDAS SOCIALES DEL GOBIERNO DE ZAPATERO

Sebastián Fuentes, Diputado Nacional del PSOE, recorrió el pasado fin de semana las calles del Barrio de La Granja de la capital acompañado por militantes y simpatizantes socialistas de Ciudad Real.

La visita al Barrio de La Granja, que se encuadra dentro de la campaña de divulgación de la gestión del Gobierno de José Luis Rodriguez Zapatero que está llevando a cabo el Partido Socialista, tuvo como eje central la política que se ha desarrollado en materia de vivienda y cuestiones sociales, especialmente la Ley de Dependencia.

A lo largo de su recorrido por toda la zona, tanto Fuentes como Agustín Espinosa y Gema Anguita, concejales del Grupo Socialista en el Ayuntamiento, intercambiaron opiniones con los vecinos y vecinas, saludando también a los miembros de la Asociación de Vecinos, de quienes recogieron las principales carencias del barrio y las necesidades de sus habitantes, quienes han podido comprobar el abandono de los gobiernos del PP.

“Este barrio necesita gobiernos progresistas, gobiernos socialistas” manifestó Sebastián Fuentes, quien recordó que con el Gobierno de Zapatero las pensiones más bajas y el salario mínimo han subido el triple que lo hicieran con el gobierno del PP, lo que corroboraron algunas de las personas con que dialogaron.

Ante las cuestiones de empleo, otro de los asuntos que más preocupa en el Barrio de La Granja, el PSOE manifiesta que en los tres últimos años, uno de cada tres empleos creados en Europa se ha creado en España, de hecho, España tiene hoy la tasa de paro más baja de los últimos treinta años; no obstante, expresa el compromiso de Zapatero de seguir impulsando el empleo, estable y de calidad, de modo que bajo su mandato se crearán hasta tres millones de puestos de trabajo. Y se seguirá el paso de los empleos precarios a los estables.

Pero además, los socialistas recordaron a varias familias que el año que viene podrán desgravarse el alquiler de su vivienda e informaron a varios grupos de jóvenes que también el próximo año podrán recibir ayudas directas para el alquiler de su vivienda.

En lo que a la Ley de Dependencia se refiere, Fuentes pudo comprobar que algunos de los vecinos de la zona -discapacitados algunos, mayores otros-, ya han solicitados sus prestaciones. Recordó el Diputado que la Ley va a beneficiar a más de un millón de persona y va a contribuir a crear unos trescientos mil puestos de trabajo.

“…muchas de las políticas de las que ha hecho el gobierno de José Luis Rodríguez Zapatero tienen mucho sentido aquí, en el Barrio de La Granja, que es un barrio al que los socialista tenemos especial cariño”. Manifestó Sebastián Fuentes.


URBANISMO ESPECULATIVO (II). "CORRUPCIÓN E ESPECULACIÓN: URBANISMO COMO NEGOCIO”
Por: Óscar Lomba Álvarez

Estes últimos anos xurdiu por fin o debate ou a discusión pública, o que desde hai demasiado tempo estaba só entre certos círculos de urbanistas informados e críticos.
O denominado "universo do ladrillo" no Estado Español está hoxe en mans dalgunhas organizacións e tramas mafiosas, polo que aínda que sexan desbaratadas éstas, non todo volvería á normalidade; nin tampouco a especulación é exclusiva da nosa cultura -non todos os latinos somos uns especuladores conxénitos-. O problema é máis profundo e leva asentado no noso sistema económico-urbanístico desde hai nada menos que 50 anos ou máis.

Certamente. Foi coa Lei do Solo de 1956, nai de todas as demais leis do solo posteriores, cando se introduciu no método inmobiliario unha "lei terapéutica", aínda que só un parche atenuante. A súa finalidade era substituír a nosa ancestral carencia dun tecido capitalista industrial mediante esta corrección: transformar en empresarios urbanizadores “obrigados” das súas leiras aos titulares ou propietarios do solo. Este mandato ía en evidente menoscabo dos empresarios industriais, aos que se convertía en simples contratistas das obras de urbanización, e o "dereito a urbanizar" concedíase unicamente aos donos ou propietarios de solo. Caso único no mundo. A técnica consistiu en conferirlles os incentivos precisos e as axudas -supostamente- necesarias para que eles mesmos se autofinanciaran e urbanizasen os seus terreos. Pero faltaba a seguridade xurídico-financeira que garantise os préstamos dos bancos. Como resolvelo?

A mecánica é moi simple. Cada un dos nosos plans de urbanismo delimita os terreos das actuais leiras rústicas que poderían chegar a edificarse nun próximo ou afastado futuro (reclasificar, é pasar da “clase” de solo rústico á de urbanizable ou de urbanizable a urbano; recualificar é cambialo de uso, industrial por exemplo, a residencial). O Plan non está legalmente corrompendo ou pervertendo a ninguén, nin sequera utilizando información privilexiada, porque o Plan é público. Está aplicando o que lle di a Lei (podemos ver que coa mesma lei fanse Plans bos ou infames, no interese xeral ou no particular).

A vixente Lei do Solo Estatal avala ou garante que o valor oficial dun solo urbanizable, xa non será o valor real do uso actual desas leiras rústicas, tal e como están hoxe antes de urbanizarse (cos seus tubérculos, cobras, lagartos, sapos, píntegas, árbores, pedras, e as súas perspectivas dubidosas de futuro, como sucede no resto dos países). Non; a súa contía ou valor oficial, ao día seguinte de aprobarse o Plan, acrecéntase ata o que lle garante a propia Lei: o valor futuro ou “virtual” que, tras a súa urbanización, poderá alcanzarse pola edificabilidade e usos previstos polo plan.

O valor futuro e virtual creado polo Plan nun 90 % pasa ao día seguinte íntegro ao patrimonio privado do propietario dese terreo agraciado. E este capital regalado é vendible ou hipotecable -aquí está a clave para que as entidades financeiras presten capital- xa desde moito antes de iniciar o gasto do proxecto ou execución de calquera obra. É dicir, do valor da renda das patacas ou das leitugas dunha leira pásase dun día para outro a un valor de mercado artificial 50 ou 100 veces maior, sen que o seu propietario invista nin un euro. A maior altura e volume edificables e a maior "calidade" dos usos admitidos (como residencial libre, comercial ou de oficinas, fronte a vivenda social ou industrial), maior será o beneficio do propietario do chan orixinal. Cabe maior flexibilidade da rendibilidade dun capital sen arriscar nada?

Esta "solución española" é inflacionista, ao inchar os prezos do chan con só unha promesa do Plan: ao intervir artificiosamente o valor, estase asegurando un limiar mínimo que tenderá a subir máis e máis os prezos de mercado. Ao propietario a cambio, pídelle tan só a contrapartida de urbanizar todo o sector (como no resto do mundo, faltaría máis), aínda que posiblemente non o fará el -que non é un profesional nesa materia-, senón un terceiro ou un cuarto. Dese modo, o sistema garante beneficios especulativos a un personaxe interposto nun proceso industrial que non ten ningún título nin saber empresarial. Simplemente, percíbeo polo mero feito de ter herdado ou comprado ese chan afortunado pouco antes de que o Plan llo "reclasificara" (ás veces días, horas antes, o que non ten nada punible en si mesmo).

E é igual no solo urbano que no urbanizable? O agasallo é idéntico, pero coa diferenza de que no solo urbano as marxes de beneficios moi superiores. O 100% do valor xerado pola recualificación é un agasallo sen condicións para o propietario do solo, xa que non ten que urbanizar porque xa está todo feito. Coñeceredes exemplos de solos completamente urbanizados, en que o Plan municipal decide facer torres ou altas densidades onde hoxe só hai chalés, un parque deportivo, un cuartel, un cárcere ou unha estación. O incremento de valor desas "recualificacións" pasa inmediatamente ao patrimonio dos propietarios dos terreos agraciados, sexan públicos ou privados. E tampouco hai niso ilegalidade, nin corrupción perversa, nin tráfico de influencias, nin prevaricación que valla. É a lei a que obriga a facelo así, unha vez que discrecionalmente o Plan decidiu aplicalo en tales terreos. Por iso, todos os intentos de loitar nos tribunais contra eses evidentes "pelotazos" legais e sen risco fracasaron.

O máis grave de todo reside en que non se piden contas dese capital público regalado. A contía do agasallo pode exceder, con moito, a imprescindible para acometer as obras de urbanización precisas. E iso sen tope algún e sen control tampouco das obras imprescindibles a xustificar, quedando marxes espectaculares de beneficios netos limpos e legais que non necesitan auditarse. O resto, pode gastarse en pagar débedas, servizos varios, presentes, prendas ou agasallos a políticos ou corruptelas varias...As plusvalías poden ser xeradoras de tan xigantescos beneficios netos, que son capaces de limpar as débedas orzamentarias das empresas, dos clubs de fútbol, do propio Estado e os seus patrimonios xerais (non só de Defensa), municipais ou autonómicos, ata dando dabondo para facer urbanizacións públicas de luxo (con campos de golf incluídos)...Pero, iso si, sen baixar os prezos finais das vivendas, porque simplemente os axentes do mercado non son bobos, nin almas da caridade.

É obviamente unha tentación para os políticos municipais ver que, coa súa mera decisión política de reclasificar ou recualificar un terreo, poden crear un beneficio gratuíto de semellante magnitude ao seu propietario. Iso incita ao convenio, ao pacto ou ao arranxo ilegal de repartirse amigablemente os beneficios xerados (non a baixar os prezos). É un caso inaudito no dereito comparado: caldo de cultivo excepcionalmente fértil para toda especulación, polo que se permite gañar diñeiro fácil. E, polo tanto, resulta ser nutriente de toda corrupción, auto-alimentándose ambos.

O problema é de tales dimensións que as súas consecuencias directas na economía e a política estatal son obvias e materialmente insoportables, mostrando tan só a punta dun xigantesco iceberg de "especulación legalizada". Se cada intermediario no proceso leva unha fracción da plusvalía, ao final conséguese que o Estado español teña o máis alto esforzo familiar de acceso á vivenda de toda a Europa. Un drama!

E por agora, a competencia está residenciada no Estado: mentres non se reforme esa Lei, absolutamente sorprendente no mundo enteiro, será tecnicamente imposible impedir a corrupción e a especulación masivas, amparadas e encubertas baixo a seu lexitimador manto protector.

No hay comentarios: